Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2 dla Niesłyszacych i Słabosłyszących w Wejherowie

Dnia 28 kwietnia 2025 r. w ramach projektu "Regionalne wsparcie edukacji włączającej, współfinansowanego z Funduszy Europejskich dla Pomorza 2021-2027, Nr projektu FEPM.05.08-IZ.00-0137/24" nauczyciele szkoły ponadpodstawowej przeprowadzili instruktaż metodyczny dla nauczycieli szkół ogólnodostępnych.

Uczestnicy mieli okazję obserwować zajęcia z języka polskiego oraz zajęć rewalidacyjnych z uczniami z afazją. Obserwacja pozwoliła na zapoznanie się z praktycznym zastosowaniem metod nauczania dostosowanych do potrzeb uczniów z zaburzeniami mowy.
Zaprezentowano metody i techniki nauczania dzieci z afazją, uwzględniając specyfikę ich trudności w przyswajaniu wiedzy. Omówiono strategie wspierające proces komunikacji
i uczenia się.
Istotnym punktem spotkania były dyskusje nauczycieli odbywające się po zajęciach instruktażowych. Omówienie zajęć służyło nie tylko pogłębieniu wiedzy, było też możliwością wymiany doświadczeń. Każdy uczestnik otrzymał skrypty zajęć przygotowane przez nauczycieli prowadzących instruktaż metodyczny.


29 kwietnia w ramach projektu „Regionalne wsparcie edukacji włączającej” nauczyciele szkół ponadpodstawowych przeprowadzili instruktaż metodyczny dotyczący pracy z uczniem z zaburzeniami mowy, w tym z afazją. Uczestnikami zajęć byli nauczyciele szkół ogólnodostępnych, którzy pracują z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Goście przyglądali się pracy logopedy oraz pracy terapeutycznej prowadzonej w ramach zajęć pomocy psychologiczno- pedagogicznej. Obserwowali stosowane metody pracy, zapoznawali się z materiałami metodycznymi oraz sposobami oceniania postępów ucznia. Każde zajęcia były okazją do dyskusji, wymiany doświadczeń, poszukiwania nowych rozwiązań w pracy pedagogicznej.

Uczestnicy instruktażu otrzymali skrypty zawierające wskazówki metodyczne oraz pomoce dydaktyczne przygotowane przez nauczycieli Ośrodka.

Udział w projekcie pozwala nauczycielom rozwinąć kompetencje w zakresie pracy z uczniami wymagającymi specjalistycznego wsparcia.